Metodă și sistem
PRO Customer® a studiat procesul natural de cumpărare al clienților și a dezvoltat o metodă denumită PROCES DE GHIDARE, aplicabilă atât pentru procesul de vânzare, cât și pentru orice proces de suport sau servicii clienți.
Metoda PRO Customer® se bazează pe următoarele premise fundamentale:
- Există un proces natural de cumpărare al clienților, valabil pentru orice produse sau servicii de folosință îndelungată
- Procesul de vânzare este mult mai eficace dacă respectă procesul natural de cumpărare al clientului
- În cadrul oricărui proces de servicii clienți, clientul cumpără de fapt o soluție la problemele sale. Și în acest caz, procesul de ghidare PRO Customer® se aplică întocmai.
Eficace, Naturală, Echitabilă
sunt principalele atribute ale metodei PRO Customer®
Metoda PRO Customer® este:
- O metodă adaptabilă concret oricărui furnizor și aplicabilă unitar la nivelul oricărui punct de interacțiune cu clienții.
- Un mod de a ghida și accelera deciziile clienților în cadrul procesului de cumpărare și de a deveni furnizorul preferat sau prima opțiune pentru clienți, atunci când aceștia vor să schimbe ceva la produsul sau serviciile pe care le folosesc.
- O metodă care oferă utilizatorului ei: încredere, stimă de sine, demnitate, recunoaștere și eficacitate în interacțiunile cu clienții.
- Pentru o companie care o implementează devine metodă de abordare unitară a clienților; sistem; cultură organizațională; strategie.
Implementarea unui sistem PRO Customer® constă în:
- implementarea metodei PRO Customer® (Procesul de ghidare) la nivelul persoanelor din organizație aflate în contact direct cu clientul – vânzări, servicii clienți.
- dezvoltarea, în funcție de necesitate, a sistemelor interne organizaționale – vânzări, servicii clienți – care susțin aplicarea metodei PRO Customer®.